2l.pl Lektury Motywy literackie
Jesteś w: 2l.pl -> Kamienie na szaniec

2l.pl / Plan wydarzeń „Kamieni na szaniec”

Autor: Jakub Ciczkowski     Data publikacji: 20.01.2006     Serwis chroniony prawem autorskim

1. Zawiązanie harcerskiego środowiska młodzieży.
2. Alek, Rudy i Zośka członkami „Buków”.
3. Matura 1939 roku.
4. Beztroska wycieczka młodzieży w Beskidy Śląskie.
5. Wybuch II wojny światowej.

6. Decyzja chłopców o walce z okupantem.
7. Działalność w PLAN-ie.
8. Pierwsze akcje propagandowe młodych.
9. Kolportaż nielegalnej prasy i inne zajęcia.
10. Przyjęcie do organizacji „Wawer” i udział w akcjach „małego sabotażu”.


11. Akcja fotograficzna i kinowa.
12. Akcja o kryptonimie „Paprocki”,
13. Akcja „sklepy mięsne”
14. Akcja flagi i akcja 3 maja,
15. Akcja „zamanifestowania łączności kraju z jego emigracyjnym rządem”.

16. Akcja związana z tablicą na pomniku Mikołaja Kopernika.
17. Dojrzewanie chłopców i samokształcenie.
18. Przystąpienie harcerzy do Grup Szturmowych Szarych Szeregów.
19. Szkolenie teoretyczne i praktyczne.
20. Udział w odpowiedzialnych akcjach.

21. Rudy poważnie ranny w udo.
22. Aresztowanie i katowanie Rudego.
23. Postanowienie przyjaciół o odbiciu towarzysza.
24. Akcja pod Arsenałem.
25. Śmierć Rudego i Alka.
26. Apatia Zośki.
27. Pobyt Zośki na wsi i spisanie wspomnień o Rudym.
28. Powierzenie Zośce dowództwa akcji odbicia więźniów.
29. Udana akcja pod Celestynowem.
30. Planowanie akcji wysadzenia pociągu pod Czarnocinem.

31. Klęska akcji i śmierć uczestników.
32. Aresztowanie Zośki.
33. Spektakularna akcja wysadzenia dziesięciu posterunków żandarmerii niemieckiej.
34. Śmierć Zośki.



  Dowiedz się więcej
Bibliografia „Kamieni na szaniec”
„Kamienie na szaniec” – najważniejsze cytaty
„Kamienie na szaniec” jako powieść o braterstwie i służbie
Motyw Warszawy w „Kamieniach na szaniec”
Motyw patriotyzmu w „Kamieniach na szaniec”
Dlaczego Alek, Rudy i Zośka potrafili „pięknie żyć i pięknie umierać” – rozprawka
Moralność i etyka w „Kamieniach na szaniec”
Tragizm pokolenia Alka, Zośki i Rudego
Rzeczywistość okupowanej Warszawy na przykładzie „Kamieni na szaniec”
Sposoby i cele walki z okupantem na przykładzie „Kamieni na szaniec”
Charakterystyka pozostałych bohaterów „Kamieni na szaniec”
Miejsce akcji w „Kamieniach na szaniec”
Czas akcji w „Kamieniach na szaniec”
Kompozycja „Kamieni na szaniec”
„Kamienie na szaniec” jako opowieść o bohaterstwie Polaków
„Kamienie na szaniec” – przynależność gatunkowa
Narracja „Kamieni na szaniec”
„Kamienie na szaniec” jako powieść uniwersalna
„Kamienie na szaniec” jako dokument
Portret hitlerowskich oprawców w „Kamieniach na szaniec”
Motyw dojrzewania w „Kamieniach na szaniec”
Motyw przyjaźni w „Kamieniach na szaniec”
Motyw szkoły w „Kamieniach na szaniec”
Motyw rodziny w „Kamieniach na szaniec”
Zośka – Tadeusz Zawadzki – charakterystyka
Rudy – Jan Bytnar – charakterystyka
Alek – Aleksy Dawidowski – charakterystyka
Charakterystyka harcerzy w „Kamieniach na szaniec”
Problematyka „Kamieni na szaniec”
Udział warszawskich harcerzy w II wojnie światowej
„Kamienie na szaniec” – interpretacja tytułu
Geneza „Kamieni na szaniec”
Aleksander Kamiński – notatka szkolna
Plan wydarzeń „Kamieni na szaniec”
Akcja w Celestynowie – streszczenie
Akcja pod Arsenałem – streszczenie
Akcje „małego sabotażu” – streszczenie
Organizacje podziemne w „Kamieniach na szaniec”
Kamienie na szaniec streszczenie