Jesteś w:
Mistrz i Małgorzata
Utwór „Mistrz i Małgorzata” składa się z trzydziestu dwóch rozdziałów i epilogu, które zostały podzielone na dwie części. Powieść jest klarowna, a wątek biblijny w opowieści o Poncjuszu Piłacie wplata się w narrację fantastyczno-realistyczną.
Rozdziały drugi – „Poncjusz Piłat”, szesnasty - „Kaźń”, a także dwudziesty piąty – „Jak procurator usiłował ocalić Judę z Kiriatu” oraz następny – „Złożenie do grobu” poświęcone zostały przytoczeniu biblijnej historii o skazaniu i ukrzyżowaniu Jeszui Ha – Nocri. Przenoszą one czytelnika do I wieku naszej ery, do Jeruszalaim. Postać prokuratora Judei powraca także w ostatnim rozdziale „Przebaczenie i wiekuista przystań”, w którym mistrz uwalnia swego bohatera po dwóch tysiącach lat samotności.
Pozostałe rozdziały opisują przybycie do Moskwy Wolanda i jego świty, demaskowanie zła, które opanowało Moskwę i jej mieszkańców. Postać mistrza pojawia się dopiero w trzynastym rozdziale – „Pojawia się bohater”, zaś Małgorzata w dziewiętnastym („Małgorzata”). Poznajemy wówczas historię ich życia i wielkiej miłości. „Epilog” opisuje Moskwę po opuszczeniu jej przez Wolanda, wspominając o losach poszczególnych bohaterów, którzy mieli styczność z czarną magią.
„Mistrz i Małgorzata” – kompozycja
Autor: Karolina Marlęga Serwis chroniony prawem autorskimUtwór „Mistrz i Małgorzata” składa się z trzydziestu dwóch rozdziałów i epilogu, które zostały podzielone na dwie części. Powieść jest klarowna, a wątek biblijny w opowieści o Poncjuszu Piłacie wplata się w narrację fantastyczno-realistyczną.
Rozdziały drugi – „Poncjusz Piłat”, szesnasty - „Kaźń”, a także dwudziesty piąty – „Jak procurator usiłował ocalić Judę z Kiriatu” oraz następny – „Złożenie do grobu” poświęcone zostały przytoczeniu biblijnej historii o skazaniu i ukrzyżowaniu Jeszui Ha – Nocri. Przenoszą one czytelnika do I wieku naszej ery, do Jeruszalaim. Postać prokuratora Judei powraca także w ostatnim rozdziale „Przebaczenie i wiekuista przystań”, w którym mistrz uwalnia swego bohatera po dwóch tysiącach lat samotności.
Pozostałe rozdziały opisują przybycie do Moskwy Wolanda i jego świty, demaskowanie zła, które opanowało Moskwę i jej mieszkańców. Postać mistrza pojawia się dopiero w trzynastym rozdziale – „Pojawia się bohater”, zaś Małgorzata w dziewiętnastym („Małgorzata”). Poznajemy wówczas historię ich życia i wielkiej miłości. „Epilog” opisuje Moskwę po opuszczeniu jej przez Wolanda, wspominając o losach poszczególnych bohaterów, którzy mieli styczność z czarną magią.