Jesteś w:
Motyw zjaw, duchów, upiorów
• „Dziady” cz. II Adam Mickiewicz - autor skonstruował w dramacie dwa przenikające się wzajemnie światy – metafizyczny i rzeczywisty. Świat ponadzmysłowy reprezentowany jest przez zjawy, które ze względu na niedopełnienie człowieczeństwa za życia pokutują, zawieszone w zaświatach, czyli abstrakcyjnej przestrzeni pomiędzy piekłem a niebem. Przybywają, aby uzyskać pomoc, przebaczenie lub modlitwę od uczestników obrzędu. Same także służą im przestrogą dotyczącą życia na ziemi, uczą, jak należy żyć, aby uniknąć pokuty.
• „Dziady” cz. III Adam Mickiewicz - w dramacie odnajdujemy widzenia senne, będące nieuświadomionymi wizjami, mające czasem charakter profetyczny, będące swoistą projekcją podświadomości, przeczuć, stanowiące pomost między rzeczywistością a światem nadrealnym. Irracjonalne zjawiska towarzyszą między innymi podczas snu księdza Piotra oraz snu Senatora.
• „Dziady” cz. IV Adam Mickiewicz - główny bohater to jednocześnie postać z ballady „Upiór”, poprzedzającej część drugą dramatu „Dziady”. Pustelnik – Gustaw przybywa w noc Zaduszek przywołany przez pacierz dzieci za dusze zmarłych. Upiór śpiewa piosenkę dzieci wzruszają się, płaczą i obiecują modlitwy za duszę jego ukochanej. Pod koniec rozmowy z Księdzem przebija się sztyletem. Nie umiera, co nadal nie przekonuje Księdza do uznania faktu, że na świecie istnieją zjawiska, których rozum nie potrafi ogarnąć.
strona: - 1 - - 2 - - 3 - - 4 - - 5 -
Motyw zjaw, duchów, upiorów w literaturze
Autor: Karolina Marlęga Serwis chroniony prawem autorskim• „Dziady” cz. II Adam Mickiewicz - autor skonstruował w dramacie dwa przenikające się wzajemnie światy – metafizyczny i rzeczywisty. Świat ponadzmysłowy reprezentowany jest przez zjawy, które ze względu na niedopełnienie człowieczeństwa za życia pokutują, zawieszone w zaświatach, czyli abstrakcyjnej przestrzeni pomiędzy piekłem a niebem. Przybywają, aby uzyskać pomoc, przebaczenie lub modlitwę od uczestników obrzędu. Same także służą im przestrogą dotyczącą życia na ziemi, uczą, jak należy żyć, aby uniknąć pokuty.
• „Dziady” cz. III Adam Mickiewicz - w dramacie odnajdujemy widzenia senne, będące nieuświadomionymi wizjami, mające czasem charakter profetyczny, będące swoistą projekcją podświadomości, przeczuć, stanowiące pomost między rzeczywistością a światem nadrealnym. Irracjonalne zjawiska towarzyszą między innymi podczas snu księdza Piotra oraz snu Senatora.
• „Dziady” cz. IV Adam Mickiewicz - główny bohater to jednocześnie postać z ballady „Upiór”, poprzedzającej część drugą dramatu „Dziady”. Pustelnik – Gustaw przybywa w noc Zaduszek przywołany przez pacierz dzieci za dusze zmarłych. Upiór śpiewa piosenkę dzieci wzruszają się, płaczą i obiecują modlitwy za duszę jego ukochanej. Pod koniec rozmowy z Księdzem przebija się sztyletem. Nie umiera, co nadal nie przekonuje Księdza do uznania faktu, że na świecie istnieją zjawiska, których rozum nie potrafi ogarnąć.
strona: - 1 - - 2 - - 3 - - 4 - - 5 -
Dowiedz się więcej | |