Jesteś w:
Biblia
Na scenie pojawiają się kolejne postacie uosabiające zło i konsekwentnie parodiującej porządek boski: Smok, chcący pożreć dziecko (Chrystusa gdy był na ziemi) strącony przez anielskie wojsko z nieba na ziemie, Bestia z morza, której pokłon oddaje cały świat oraz Bestia z ziemi, czyniąc wielkie znaki i pieczętująca swoich wyznawców. Demoniczna trójca zostanie oczywiście pokonana przez Boga.
Kluczowym momentem dla potrzebującego pocieszenia Kościoła będzie sprawiedliwy Boży sąd nad światem. Zapowiadany przez dwie wizje. Przedstawiają one ewangeliczne porównania do żniw i winobrania. W obu przypadkach Jezus jest postacią na której skupia się uwaga. On rzuca sierp otrzymawszy rozkaz Ojca i On udeptuje grona w tłoczni Bożego gniewu. Następnie aniołowie otrzymują misy napełnione gniewem Bożym i wylewają je na ziemie. Pojawia się Wielka Nierządnica przypominająca sobą Rzym, gdyż „upiła się krwią świętych i świadków Chrystusa” i podporządkowała sobie królów. Jednak jej zagłada jest nieodwołalna. Upada świat rządzony przez szatana, czyli Wielki Babilon. Bóg zwycięża! Wierni Bogu triumfują!
Nadchodzi upragniona nagroda. Wieczne „mieszkanie Boga z ludźmi” bez cierpienia, bólu, śmierci, zła na „nowym” niebie, „nowej” ziemi, w „nowym” Jeruzalem. Jednak jak wykazuje źródłosłów „nowy” nie jako greckie neos (w sensie inny) tylko kainos czyli „przeobrażony”, „odnowiony”. Rozlega się głos Boga „Ja jestem Pierwszy i Ostatni, Alfa i Omega, Początek i Koniec”.
strona: - 1 - - 2 -
Motyw apokalipsy w Biblii
Autor: Karolina Marlęga Serwis chroniony prawem autorskimNa scenie pojawiają się kolejne postacie uosabiające zło i konsekwentnie parodiującej porządek boski: Smok, chcący pożreć dziecko (Chrystusa gdy był na ziemi) strącony przez anielskie wojsko z nieba na ziemie, Bestia z morza, której pokłon oddaje cały świat oraz Bestia z ziemi, czyniąc wielkie znaki i pieczętująca swoich wyznawców. Demoniczna trójca zostanie oczywiście pokonana przez Boga.
Kluczowym momentem dla potrzebującego pocieszenia Kościoła będzie sprawiedliwy Boży sąd nad światem. Zapowiadany przez dwie wizje. Przedstawiają one ewangeliczne porównania do żniw i winobrania. W obu przypadkach Jezus jest postacią na której skupia się uwaga. On rzuca sierp otrzymawszy rozkaz Ojca i On udeptuje grona w tłoczni Bożego gniewu. Następnie aniołowie otrzymują misy napełnione gniewem Bożym i wylewają je na ziemie. Pojawia się Wielka Nierządnica przypominająca sobą Rzym, gdyż „upiła się krwią świętych i świadków Chrystusa” i podporządkowała sobie królów. Jednak jej zagłada jest nieodwołalna. Upada świat rządzony przez szatana, czyli Wielki Babilon. Bóg zwycięża! Wierni Bogu triumfują!
Nadchodzi upragniona nagroda. Wieczne „mieszkanie Boga z ludźmi” bez cierpienia, bólu, śmierci, zła na „nowym” niebie, „nowej” ziemi, w „nowym” Jeruzalem. Jednak jak wykazuje źródłosłów „nowy” nie jako greckie neos (w sensie inny) tylko kainos czyli „przeobrażony”, „odnowiony”. Rozlega się głos Boga „Ja jestem Pierwszy i Ostatni, Alfa i Omega, Początek i Koniec”.
strona: - 1 - - 2 -