Jesteś w:
Dziady
O stosunku Konrada, głównego bohatera dramatu Adama Mickiewicza „Dziady. Część III” do ojczyzny najpełniej mówią fragmenty nazywane „Małą” oraz „Wielką Improwizacją”.
W tej pierwszej Konrad nawołuje rodaków do walki o wyzwolenie ojczyzny, nawet, jeśli poniosą w niej najwyższą ofiarę – cel jest wart oddania życia.
Podobne przesłanie bije z obszerniejszej, drugiej improwizacji, będącej intymnym monologiem. Bohater ukazuje się jako człowiek kochający swój kraj, gotowy oddać życie w zamian za jego wolność, cierpiący wskutek represji dotykających Polskę:
„Milijon, bo za miliony kocha i cierpi katusze”.
Wrażliwy i przekonany o swojej niezwykłej roli w kronikach narodu Konrad odczuwa swoisty ból historii, nie może się pogodzić z sytuacją, w jakiej znalazła się Polska.
Konrad a ojczyzna w III cz. „Dziadów”
Autor: Karolina Marlęga Serwis chroniony prawem autorskimO stosunku Konrada, głównego bohatera dramatu Adama Mickiewicza „Dziady. Część III” do ojczyzny najpełniej mówią fragmenty nazywane „Małą” oraz „Wielką Improwizacją”.
W tej pierwszej Konrad nawołuje rodaków do walki o wyzwolenie ojczyzny, nawet, jeśli poniosą w niej najwyższą ofiarę – cel jest wart oddania życia.
Podobne przesłanie bije z obszerniejszej, drugiej improwizacji, będącej intymnym monologiem. Bohater ukazuje się jako człowiek kochający swój kraj, gotowy oddać życie w zamian za jego wolność, cierpiący wskutek represji dotykających Polskę:
„Milijon, bo za miliony kocha i cierpi katusze”.
Wrażliwy i przekonany o swojej niezwykłej roli w kronikach narodu Konrad odczuwa swoisty ból historii, nie może się pogodzić z sytuacją, w jakiej znalazła się Polska.