Jesteś w:
Dziady
„Dziady cz. III” Adama Mickiewicza przez krytyków i badaczy literatury są nazywane arcydramatem. Dzieło łączy w sobie formalne wymogi dramatu romantycznego z tematyką polityczno-historyczną. Wszystko to jest jeszcze okraszone sporą dawką metafizycznych odniesień i analogii, przy jednoczesnym zachowaniu prawdopodobieństwa losów i wydarzeń.
Bohaterem utworu jest nie tylko najbardziej znana postać, czyli Konrad. Jest nim cała Polska, ze wszystkimi obywatelami dbającymi o poprawę losów Ojczyzny.
Całe dzieło jest wieloznaczne i różnorodne, a jednoznaczna interpretacja pozostaje w warstwie marzeń.
„Dziady” cz. III jako arcydramat polski
Autor: Karolina Marlęga Serwis chroniony prawem autorskim„Dziady cz. III” Adama Mickiewicza przez krytyków i badaczy literatury są nazywane arcydramatem. Dzieło łączy w sobie formalne wymogi dramatu romantycznego z tematyką polityczno-historyczną. Wszystko to jest jeszcze okraszone sporą dawką metafizycznych odniesień i analogii, przy jednoczesnym zachowaniu prawdopodobieństwa losów i wydarzeń.
Bohaterem utworu jest nie tylko najbardziej znana postać, czyli Konrad. Jest nim cała Polska, ze wszystkimi obywatelami dbającymi o poprawę losów Ojczyzny.
Całe dzieło jest wieloznaczne i różnorodne, a jednoznaczna interpretacja pozostaje w warstwie marzeń.