Jesteś w:
Dziady
Część II Dziadów nie zrywa całkowicie z klasyczną budowa dramatu. Nawiązuje m.in. do klasycznej reguły trzech jedności, zachowując jedność miejsca (cmentarna kaplica), czasu (obrzęd odbywa się w noc zaduszek) oraz akcji (jedynym wątkiem jest tu wywoływanie duchów i ich przemarsz wśród żywych).
Z klasycznego dramatu Mickiewicz zaczerpnął również pojawiający się chór oraz Guślarza jako koryfeusza.
Ze światopoglądu romantycznego natomiast zaczerpnął elementy metafizyczne i fantastyczne.
Związki II części Dziadów z dramatem antycznym
Autor: Karolina Marlęga Serwis chroniony prawem autorskimCzęść II Dziadów nie zrywa całkowicie z klasyczną budowa dramatu. Nawiązuje m.in. do klasycznej reguły trzech jedności, zachowując jedność miejsca (cmentarna kaplica), czasu (obrzęd odbywa się w noc zaduszek) oraz akcji (jedynym wątkiem jest tu wywoływanie duchów i ich przemarsz wśród żywych).
Z klasycznego dramatu Mickiewicz zaczerpnął również pojawiający się chór oraz Guślarza jako koryfeusza.
Ze światopoglądu romantycznego natomiast zaczerpnął elementy metafizyczne i fantastyczne.